Adresaci: organizacje pozarządowe działające na terenie miasta Lubań
Termin: 14 października 2016 roku
Godzina: 8.45-15.30
Miejsce: Sala konferencyjna - Galeria Tret, Rynek Sukiennice 38 w Lubaniu
Zgłoszeń należy dokonać na adres e-mail paula.plesnierowicz@miastoluban.pl do dnia 12 października 2016 r. lub telefonicznie (75) 64 64 473.
PROGRAM SZKOLENIA:
8.45 – 9.00 Rejestracja uczestników
9.00 – 9.10 Przywitanie gości i otwarcie szkolenia przez panią Beatę Soczyńską naczelnik Wydziału Infrastruktury Społecznej Urzędu Miasta Lubań
9.10 – 14.00 Szkolenie prowadzone przez pana Roberta Bartosika
I część:
1. Zakres powierzanych zadań organizacją pozarządowym przez administrację.
2. Tworzenie programów profilaktycznych.
3. Podstawa finansowania zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Przerwa kawowa
II część:
1. Wszystko o konkursie na realizację zadań: treść ogłoszenia, terminy, komisja konkursowa, dokumentacja z rozstrzygnięcia konkursu.
2. Podpisanie umowy – jej treść.
3. Zanim dojdzie do konkursów – przygotowanie organizacji pozarządowych, konta bankowe, formy rozliczeń.
4. Wniosek na „małego granta” – co musi zawierać, czas realizacji, wysokość dotacji, dokumentacja i rozliczenie.
Przerwa kawowa
III część:
1. Konkurs na powierzenie zadania – treść wniosku, budżet, wkład własny w tym wolontariat.
2. Realizacja zadania, sprawozdawczość, przesunięcia środków finansowych między zadaniami
3. Kontrola
14.00 – 15.30 Szkolenie prowadzone przez panią Magdalenę Gułę oraz panią Paulę Pleśnierowicz
1. Prezentacja nowych wzorów dokumentów (wzory ofert, umów, sprawozdań)
2. Dyskusja, podsumowanie i zakończenie.