Nauczycielom kontraktowym, zatrudnionym w publicznych szkołach i publicznych przedszkolach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Lubań, posiadającym wymagane kwalifikacje, odbyty staż zakończony co najmniej dobrą ocenę pracy oraz zdany egzamin przed komisją egzaminacyjną – Burmistrz Miasta Lubań nadaje w drodze decyzji administracyjnej stopień nauczyciela mianowanego.
Procedura uzyskiwania awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego odbywa się w drodze postępowania egzaminacyjnego
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) – rozdział 3a;
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 r., poz. 1574)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.)
Terminy i sposób załatwiania:
Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego nauczyciel zobowiązany jest złożyć w roku otrzymania co najmniej dobrej oceny pracy dokonanej po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
Dla nauczycieli, którzy złożą wnioski:
Wymagane dokumenty:
Do wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego dołącza się:
1.Wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, ze wskazaniem wszystkich szkół, w których nauczyciel odbywał staż.
2.Dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego i dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji tego planu.
3.Przyczynach wydłużenia okresu stażu oraz zaliczenia dotychczas odbytego stażu w przypadkach określonych w art. 9d ust. 5 i 5a oraz 9f ust. 2 i 4 Karta Nauczyciela, ze wskazaniem podstawy prawnej odpowiednio wydłużenia albo zaliczenia okresu stażu oraz okresu nieobecności w pracy lub niepozostawania w stosunku pracy.
Analiza formalna wniosku:
Organ prowadzący przeprowadza analizę formalną wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego i wymaganej dokumentacji. Jeżeli wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego lub złożona dokumentacja, nie spełniają wymagań formalnych, organ prowadzący wskazuje szczegółowo stwierdzone braki i wzywa nauczyciela do ich usunięcia w terminie 14 dni wraz z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków w terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Organ prowadzący powiadamia nauczyciela, który złożył wniosek o podjęcia postępowania egzaminacyjnego, o terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu na co najmniej 7 dni przed dniem posiedzenia komisji.
Na wniosek nauczyciela w skład komisji egzaminacyjnej wchodzi przedstawiciel wskazanego we wniosku związku zawodowego.
Komisja egzaminacyjna zapoznaje się z oceną pracy nauczyciela i sprawozdaniem z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz przeprowadza egzamin, podczas którego nauczyciel:
Nauczyciel, który zdał egzamin otrzymuje zaświadczenie o zdaniu egzaminu, na podstawie którego organ prowadzący szkołę nadaje w drodze decyzji administracyjnej stopień nauczyciela mianowanego. Przy nadawaniu stopnia nauczyciela mianowanego nauczyciel składa ślubowanie, potwierdzając je podpisem.
Sprawy związane z awansem zawodowym nauczycieli prowadzi p. Magdalena Kuczyńska – inspektor Referatu Edukacji Urzędu Miasta Lubań, pokój nr 5, tel. 646 44 33.
Formularz do pobrania: Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego (doc)