DYREKTOR
MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W LUBANIU
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W DZIALE ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I ALIMENTACYJNYCH
1.Wymagania niezbędne:
a) posiadanie obywatelstwa polskiego,
b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
c) korzystanie z pełni praw publicznych,
d) posiadanie co najmniej wykształcenia średniego,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) nieposzlakowana opinia,
g) umiejętność biegłej obsługi komputera w tym pakietów biurowych oraz poczty elektronicznej,
h) znajomość przepisów w szczególności w zakresie ustaw: o pracownikach samorządowych;
o ochronie danych osobowych; Kodeksu postępowania administracyjnego; o świadczeniach rodzinnych; pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wsparcie kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawa o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023r. oraz w 2024r. w związku z sytuacją na rynku gazu, ustawy o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego
i) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
2.Wymagania dodatkowe:
a) preferowane wykształcenie wyższe,
b) samodzielność, sumienność, odpowiedzialność, dyspozycyjność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, zdyscyplinowanie,
c) umiejętność pracy w zespole oraz budowania prawidłowych relacji z współpracownikami,
d) biegła obsługa komputera w zakresie edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych,
e) doświadczenie w pracy administracyjno biurowej.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. realizacja zadań i prowadzenie spraw na podstawie ustaw mających zastosowanie w Dziale Świadczeń Rodzinnych
i Alimentacyjnych tj. przede wszystkim:
a) wydawanie, przyjmowanie i weryfikacja wniosków kierowanych do Działu Świadczeń Rodzinnych
i Alimentacyjnych,
b) prowadzenie postępowań i dokumentacji, przygotowywanie pism i decyzji administracyjnych,
c) prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,
d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej,
e) sporządzanie zleceń wypłat świadczeń,
f) sporządzanie zaświadczeń,
g) obsługa oprogramowań stosowanych podczas pracy w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych,
h) współpraca z organami administracji publicznej w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych,
i) współpraca z innymi instytucjami.
4.Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
a) zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,
b) zatrudnienie po raz pierwszy następuje na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, w ramach którego pracownik odbywa służbę przygotowawczą, zakończoną egzaminem,
c) praca w równoważnym systemie czasu pracy, przeciętnie 40 godzin tygodniowo, w przeciętnie 5 dniowym tygodniu pracy, w 3 miesięcznym okresie rozliczeniowym,
d) osoba ubiegająca się o przyjęcie na stanowisko podlega obowiązkowym badaniom lekarskim,
e) praca jest wykonywana w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu przy Plac Józefa Lompy 1.
5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubaniu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił powyżej 6%.
6. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) curriculum vitae,
c) kserokopie świadectw pracy,
d) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
e) kserokopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności,
f) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
g) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
h) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisko, na które prowadzony jest nabór,
i) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i o tym, że nie toczy się w stosunku do niego żadne postępowanie karne,
j) oświadczenie kandydata o tym, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
k) w przypadku osób niepełnosprawnych kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.
7. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów:
a) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu, 59-800 Lubań Plac Józefa Lompy 1, sekretariat pokój nr 13 z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze w dziale Świadczeń Rodzinnych
i Alimentacyjnych” w terminie do dnia 1 sierpnia 2024 roku do godz. 15 00 – liczy się data wpływu dokumentów do MOPS Lubań.
b) aplikacje, które wpłyną do MOPS w Lubaniu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
8. Dodatkowe informacje:
a) kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i tym samym zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu naboru zostaną poinformowani telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej;
b) informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu przy Placu Józefa Lompy 1.
Lubań, 22.07.2024r.
Osoba do kontaktu: Urbanowicz Katarzyna
tel.75 646 04 11
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
Aneta Szpytma
Do pobrania: