- Deklaracja dostępności
- Informacja o działalności Urzędu Miasta Lubań w tekście łatwym do czytania (ETR)
- Informacje o działalności Urzędu Miasta Lubań
- Dostępność architektoniczna
Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Lubań zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej http://luban.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2016-01-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-31
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik lub opisy alternatywne nie spełniające w pełni wymogów wytycznych WCAG.
- Brak audio deskrypcji dla materiałów video/multimedialnych
- Umieszczone w serwisie filmy nie mają dołączonych napisów ani tłumacza języka migowego
- Brak mapy serwisu
- Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje.
- Nie wszystkie osadzone dokumenty PDF są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidomych i niedowidzących lub są skanami dokumentów.
- Niektóre linki w treści zawierają jako opis fragment adresu URL.
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- na niektórych stronach brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
- na niektórych stronach elementy wejściowe nie posiadają określonego przeznaczenia,
- brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu,
- niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej,
Wyłączenia
- Pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł, zostały wytworzone przez inne podmioty niż jednostki miejskie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów - nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
- Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Ułatwienia
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
- Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- zmiana wielkości czcionki,
- zmiana kontrastu,
- odnośniki do najważniejszych części strony,
- Serwis posiada wbudowaną wyszukiwarkę.
- Serwis przygotowany jest do obsługi na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety.
Inne informacje i oświadczenia
Elementy wchodzące w skład struktury strony i treści na niej udostępnione są analizowane pod kątem możliwych usprawnień.
Deklarację sporządzono dnia 2021-02-09
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Mariusz Tomiczek
e-mail: mariusz.tomiczek@miastoluban.pl
Telefon: 756464400 (dotyczy powiadomień o braku dostępności cyfrowej oraz żądań zapewnienia dostępności cyfrowej).
Procedura wnioskowo-skargowa
Zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Informacja o działalności Urzędu Miasta Lubań w tekście łatwym do czytania (ETR)
Urząd Miasta Lubań (w skrócie urząd) znajduje się w budynku przy ul. 7. Dywizji 14 i w budynku przy ul. Mickiewicza 6 w Lubaniu.
Kierownikiem urzędu jest Burmistrz. Burmistrzem Miasta Lubań jest Arkadiusz Słowiński.
Burmistrzowi pomaga w pracy zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik oraz pracownicy wydziałów i referatów.
Informację o tym, gdzie mieści się dany wydział oraz numery telefonów znajdziesz na stronie http://luban.pl/160
Jakie sprawy załatwisz w urzędzie?
W urzędzie wyrobisz dowód osobisty oraz załatwisz sprawy dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów.
Urząd zajmuje się gospodarowaniem gruntami i nieruchomościami oraz planowaniem przestrzeni. Prowadzi też ewidencję działalności gospodarczej. Zajmuje się przedszkolami i szkołami podstawowymi. Odpowiada za ochronę środowiska, zieleń w mieście i zajmuje się śmieciami. Zajmuje się też drogami, oświetleniem miasta i komunikacją miejską. Wydaje zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek: 7.30 – 15.30
wtorek: 7.30 – 17.00
środa – czwartek: 7.30 – 15.30
piątek: 7.30 – 14.00
Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń pod numer 75 646 44 99
Możesz też wysłać e-mail na adres: boi.um@miastoluban.pl
Aby załatwić sprawę w urzędzie, możesz:
- napisać pismo i wysłać je pocztą na adres: Urząd Miasta Lubań, ul. 7. Dywizji 14, 59-800 Lubań,
- napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: um@miastoluban.pl,
- zadzwonić pod nr tel. 75 646 44 99 (Biuro Obsługi Interesanta),
- przynieść pismo do Biura Obsługi Klienta. Tutaj możesz też wziąć druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w urzędzie.
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.
Musisz mieć Internet i swoje konto na ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
- zgłosić sprawę na linię „Powiadom Burmistrza” pod nr tel. 75 646 44 01,
- w godzinach urzędowania przyjść do Urzędu Miasta Lubań osobiście.
Zanim przyjdziesz do urzędu, sprawdź, gdzie znajduje się wydział lub referat zajmujący się Twoją sprawą.
Sprawdź też godziny obsługiwania klientów.
Dostępność cyfrowa i architektoniczna Urzędu
O dostosowaniu urzędu do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami przeczytasz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.miastoluban.pl/urzad,e,deklaracja.html
Informacje o działalności Urzędu Miasta Lubań
Podstawy prawne i zakres działania Gminy Miejskiej Lubań określa Ustawa z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (T.j. Dz.U. z 2019 r. poz 506) oraz ustawy i akty wykonawcze związane z działalnością administracji.
Gmina posiada osobowość prawną oraz wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Zakres kompetencji Rady Miasta, Burmistrza i Urzędu Miasta określa Statut Miasta Lubań i Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta.
Siedziba urzędu: ul. 7. Dywizji 14, 59-800 Lubań
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek: 7.30 – 15.30
wtorek: 7.30 – 17.00
środa – czwartek: 7.30 – 15.30
piątek: 7.30 – 14.00
Biuro Obsługi Interesanta
ul. 7. Dywizji 14, pokój 9
Tel. 75 646 44 99
Sprawy, którymi zajmują się wydziały Urzędu Miasta Lubań:
- gospodarowanie gruntami i nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy
- gospodarowani gruntami rolnymi i leśnymi,
- gospodarowanie lokalami wchodzącymi w skład zasobu Gminy,
- numeracja porządkowa budynków oraz nazewnictwo ulic i placów,
- wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości,
- wymiar podatków i opłat,
- ewidencja działalności gospodarczej,
- zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych,
- współpraca z mniejszościami narodowymi,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącym działalność pożytku publicznego.
- organizacja i nadzór szkół podstawowych i przedszkoli,
- ochrona środowiska,
- planowanie przestrzenne,
- utrzymanie zieleni miejskiej,
- utrzymanie porządku na miejskich drogach placach i chodnikach,
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowanie i nadzór realizacji inwestycji miejskich,
- sprawy dotyczące zajęcia pasa drogowego,
- utrzymanie i remonty dróg, placów i chodników,
- remonty kapitalne nieruchomości komunalnych,
- opiniowanie proponowanych zmian organizacji ruchu na drogach gminnych,
- utrzymanie miejskiej sieci deszczowej,
- oświetlenie drogowe miasta,
- komunikacja miejska,
- dowody osobiste,
- sprawy dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów.
- realizacja zadań wynikających z Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- nadzór nad działalnością Punktu Konsultacyjnego dla Osób i Rodzin z Problemem Uzależnienia oraz Przeciwdziałania Przemocy,
- nadzór nad działalnością Zespołu Interdyscyplinarnego,
- zadania z zakresu ochrony zdrowia psychicznego.
Jeżeli chcesz załatwić sprawę w Urzędzie, możesz:
- napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miasta Lubań, ul. 7. Dywizji 14, 59-800 Lubań
- napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: boi.um@miastoluban.pl
- zadzwonić pod nr tel. 75 646 44 99 (Biuro Obsługi Interesanta)
- skorzystać ze skrytki Urzędu Miasta Lubań na ePUAP www.epuap.gov.pl
- w godzinach urzędowania udać się do Urzędu Miasta Lubań osobiście
- zgłosić sprawę na linię „Powiadom Burmistrza” pod nr tel. 75 646 44 01
Przy stanowisku do obsługi może znajdować się jedna osoba. W celu uniknięcia oczekiwania na zewnątrz budynku, prosimy kontaktować się telefonicznie z pracownikami urzędu oraz umawiać się na konkretną godzinę i dzień spotkania z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych.
Wydział Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi bezpośrednią obsługę interesantów tylko po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu spotkania z pracownikiem wydziału pod numerami telefonów:
- Urząd Stanu Cywilnego – tel. 75 646 44 32,
- Ewidencja ludności i dowodów osobistych – tel. 75 646 44 41.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Lubań, ul. 7. Dywizji 14
- Do budynku prowadzą 2 wejścia: od strony ul. 7. Dywizji oraz od strony parkingu (wjazd od ul. Lwóweckiej).
- Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach.
- Wejścia nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Budynek nie posiada windy.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Na schodach są oznaczenia kontrastowe.
- W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
Urząd Miasta Lubań, ul. Mickiewicza 6
- Do budynku prowadzi 1 wejście - od strony ul. Mickiewicza.
- Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach.
- Wejścia nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Budynek nie posiada windy.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.